Košík je prázdný.

Nákupní košík je prázdný.

zpětvytisknout

ZAUČOVÁNÍ NOVÁČKŮ - pro mistry

NOVINKA
OPTIMÁLNÍ REAKCE NA CHYBU

OPTIMÁLNÍ REAKCE NA CHYBU

pro

Určeno pro mistry a předáky, pro které je důležité, aby se jejich nově nastupující pracovníci správně naučili svou práci, od začátku si osvojili dobré pracovní návyky a dobře se začlenili do týmu.

cíl

Zdokonalit vlastní dovednosti účinně zaučovat, zaškolovat nové členy svého týmu. Seznámit se s typickými chybami, kterých se často nechtěně mistři při zaučování dopouštějí. Odnést si inspiraci, jak se těchto chyb vyvarovat a jak při zaškolování postupovat účinněji.

obsah

  • Význam začátku – prvních hodin a dní v nové práci – proč se vyplatí věnovat nástupu a zaučení nováčků pozornost a péči
  • Poskytnutí základního informačního rámce kvůli orientaci nově příchozího – vytvoření předpokladů pro chuť pracovníka se učit – orientace v provozu, vztahové bezpečízákladní pravidla, o která se lze opřít – první kroky k navázání vzájemné důvěry, small talk, zájem o nově příchozího

 

  • Zacílení k pracovní činnosti a jejím požadovaným výstupům – účel, smysl té které konkrétní práce
  • Vlastní zaučování: předvedení operace po jednotlivých krocích – u jednotlivých kroků současně s předvedením pojmenovávání – odůvodnění, vysvětlení – upozornění na kritická místa, kde hrozí chyba
  • Zopakování předvedeného zaučovaným – opakovánípojmenovávání kroků – vštípení pořadí kroků operace včetně kritických míst a pochopení návazností
  • Rekapitulace postupu, shrnutí – otázky, odpovědi – ověřování porozumění, učení v dialogu
  • Motivující zakončení instruktáže
  • Následné sledování zvládnutí pracovního postupu podpůrnou formou – způsobem, který bude moci pracovník vnímat jako férový – kontrola a podpora ruku v ruce
  • Optimální reagování na chybu: jak využít chybu pro další posun v učení a zlepšení spolupráce
  • Podpora dobře osvojeného pracovního postupu příznivou odezvou – naučit se něco nového není samozřejmostí, pracovník musel vynaložit úsilí, proto zaslouží uznání
  • Ukotvení osvojovaného do dlouhodobé paměti, zavádění návyků
  • Jak vést podřízeného k přijetí odpovědnosti za odváděnou práci
  • Bariéry při zaučování a jak je postupně překonávat

metody

Výklad v dialogu, na konkrétních příkladech. Předvedení jednotlivých fází instruktáže. Nácvik komunikace při zaučování lidí. Diskuze zkušeností. Aplikace tématu na potřeby účastníků.
Lektor

PaedDr. Pavel Štursa

lektor a trenér osobních a komunikačních dovedností s rozsáhlou praxí

Místo

PRAHA

učebna Studia W, Karlovo náměstí 3, 1. patro, Praha 2

nebo

ONLINE seminář

živé vysílání

Datum kurzu: 22. června 2022

Čas kurzu: 9-17 hod.

Kód kurzu: P030

Kategorie kurzu: Organizační management a vedení lidí

Poptat jako firemní kurz

5 300 Kč (s DPH 6 413 Kč) , oběd

Další kurzy lektora:

Jednání s podřízenými a zvládání konfliktních situací pro liniový management, mistry a další vedoucí pracovníky - 2denní

Lektor:  PaedDr. Pavel Štursa

Datum:  9. - 10. března 2022, 9-17 hod.

Místo: PRAHA       Kód: P027

Cena: 10 600 Kč  (s DPH 12 826 Kč)

Time management - jak se vyhnout typickým chybám v sebeorganizaci - 2denní

Lektor:  PaedDr. Pavel Štursa

Datum:  23. - 24. května 2022, 9-17 hod.

Místo: PRAHA       Kód: P063

Cena: 10 600 Kč  (s DPH 12 826 Kč)

Nově parťákem nebo mistrem

Lektor:  PaedDr. Pavel Štursa

Datum:  25. května 2022, 9-17 hod.

Místo: PRAHA       Kód: P028

Cena: 5 300 Kč  (s DPH 6 413 Kč)